Thursday, June 16, 2011

Dalam Hidup Perlu Ada Disiplin..

Ramai orang tanya, apa rahsia kejayaan, ramai orang inginkan menjadi seorang yang berjaya, dan ramai yang inginkan menjadi seorang atau individu yang mempunyai keperluan yang lengkap dan mampu memiliki apa yang dihajati.. Namun perkara ini tidak akan tgerjadi tanpa da disiplin dalam diri..

Sebagai contoh, kita ingin menjadi seoran gyang berjaya perlukan disiplin.. Disiplin asas kejayaan seseorang.. kita ingin memiliki sesuatu yang kita impikan atau inginkan.. jawapannya juga disiplin diri yang kuat untuk mencapai sesuatu perkara atau sesuatu benda yang kita ingin kecapi dan nikmati.. Hal ini sama juga dengan hidup seseorang, walaupun disiplin bukan menentu kehidupan, namun tanpa disiplin kita tak akan menjadi manusia yang sempurna.. kita tak akan jadi manusia yang sentiasa mencari dan mengolah kehidupan untuk menjadi yang lebih baik..

Sama juga dalam pekerjaan, kehidupan dan kekeluargaan.. apa yang perlu ialah disiplin diri dari melakukan perkara-perkara yang boleh merosakkan rancangan atau tanggungjawab kita kepada pekerjaan, kehidupan dan juga keluarga.. Sedari itu, tanamkan sikap yang baik,, tingkatkan disiplin diri yang jitu dan banyakkan pempelajari ilmu yang perlu kita pelajari untuk mencapai apa yang kita ingini dimasa akan datang..

P/S : Perkongsian ilmu untuk rakan-rakan diluar sana..

No comments: