Wednesday, February 2, 2011

Bulan yang baik, Hari yang baik, Pagi yang baik.. aku pun rasa diri aku baik, sehat wal afiat.. macam biaselah.. if semua dah baik maknanya hari tu aku bercutilah.. if keja, mana datangnya yang baik2.. kerja, paham2 ajerlah... 2 yang ader masa cikit aku nak menulis blog nie.. nak diceritakan pengalaman agak malang aku apabila tidak berkesempatan merakam gambar nie Pantai Kemasik Terengganu.. rugi pun ader.. tapi apa nak buat.. suratan takdir.. ader ketentuan di sebalik semuanya itu..

Minggu lepas aku berpeluang menjejakkan kaki aku di bumi terengganu.. bertolak seawal pagi dari Kuala Lumpur dan aku tiba di Terengganu pada lewat tengahari. kira2 jam 1.15pm.. itu campur aku berehat kat RR, campur aku pegi isi minyak, buang air.. dan macam2 lagi lah..

So nak diceritakan aku pergi ke Terengganu atas urusan kerja dan menginap di sebuah hotel di pekan kemaman.. Pekannya cantik, tapi tak sempat aku shoot time tu.. perlu selesaikan kerja-kerja aku dahulu.. itu tujuan utama.. Selama 4 hari aku di sana akhirnya aku selesai menyiapkan kerja yang telah diamanahkan.. tibalah masa untuk aku menghiburkan hati dengan berjalan2 di Terengganu.. apa yang ader di Terengganu aku tak pasti..

Member setugas dengan aku kata, ada Pantai if kita menghala ke Kuala Terengganu. aku pun ikot jer lah, alang-alang boleh lah kiranya aku merakamkan gambar aku di Pantai itu.. Perjalanan ok, lancar dan baik-baik  sahaja walaupun cuaca ketika itu tidak berapa baik.. hujan memanjang sepanjang jalan.. tapi wa kool beb.. Sempat aku merakamkan gambar sepanjang perjalanan aku ke Pantai Kemasik..
Ftomohdhanismokhlas

Fotomohdhanismokhlas

Fotomohdhanismokhlas

Sesampai jer aku kat sana..  huajn pun mulai turun dengan lebatnya.. Hampa hati aku untuk aku melihat keindahan di Pantai Kemasik. Baru saja aku mula nak shoot the beach picture.. nak wat cam ner.. rezeki tak der.. tapi semua kena sedia maklum, tame tu memang hujan jer.. mungkin musim hujan kot.. dulu ada belaja pasal musim tekujuh.. aganya ini lah yang dinamakan musim tekujuh.. By da wway, ini lah yang sempat aku rakam kan ketika di pantai.. lain-lain tak dak..  ^_= 

Fotomohdhanismokhlas

Fotomohdhanismokhlas

Fotomohdhanismokhlas

No comments: