Sunday, February 6, 2011

Watermark 4 my picture..

Oleh kerana gempar dan gempurnya yang mengaitkan dengan penciplakkan hak cipta terpelihara orang-orang yang kretif..Oleh yang demikian juga, sahabat aku telah memberikan idea agar aku membuat satu watermark di setiap gambar aku..mungkin aku letak banyak gambar kat blog kot.. that's why die suh aku buat watermark. Sebenarnya ia penting bagi orang-orang yang ingin hasil kerjanya terpelihara.. macam aku, aku tak berapa kesa sangat, coz aku take pict pun just for fun, i'am happy shoot pict banyak-banyak dan tak kesa lah if ada orang yang ingin mengcopy gambar yang aku tangkap..

Oleh sebab aku rasa watermark tu tak berapa perlu untuk aku dan aku rasa watermark akan membuat gambar aku susah untuk dilihat.. aku cuba belaja untuk membuat logo bagi hak cipta aku sendiri..

Kerana itu, aku telah mendapat ilham untuk membuat logo aku sendiri untuk di abadikan di gambar-gambar aku nanti.. hmm.. tak tau lah cantik ker tak, tapi aku rasa simple,nice ckit lah.. dari bubuh tulisan yang panjang berjela.. baik aku bubuh logo, xcually bukan logolah, die berupa seperti gambar yang boleh mempamerkan ia gambar dari ciptaan/hasil dari aku sendiri..harap2 ia cantik pada kalian semua dan tak menyemakkan lagi gambar yang aku tangkap..

Dan selepas ini gambar aku akan dihiasi dengan logo in di bahagian sisi dan bawah gambar.. Untuk makluman aku agak sebuk kebelakangan ini dan tidak dapat mengeshoot gambar untuk tatapan.. harap-harap pas nie aku ada masa nak shoot gambar.. ok lah, sampai sini jer.. just nak bagi tau aku ada buat logo untuk picture aku sendiri.. Sekian ^__^
Nota : Beb, bagi idea aku nak shoot pict aper, sajer untuk suka suki.. dan komen lah cikit
             hasil aku tu yer.. yang membina, mengutuk aku tak sanggup terima..

No comments: