Saturday, January 15, 2011

The New Camera

Alhamdulillah.. akhirnya aku tersenyum lebar sambil memegang Camera Nikon yang aku impikan selama ini.. huuh.. puas rasanya dapat memiliki camera sebegini.. permulaan yang baik untuk tahun baru.. dan aku akan merakam sebanyak mungkin gambar pada tahun yang indah ini.. ^_^ hehehe.. akan ku merantau kesegenap pelusuk tanah air dan merakam keindahan alam ciptaanNya.. akan ku rakamkan setiap saat ku menggunakan mu 'camera' hahaha.. macam ayat nak pikat pompuan jer.. 

Permulaan yang baru untuk tahun yang baru.. untuk pengetahuan semua.. blog aku telah pun di upgrade sepenuhnya pada tahun baru ini oleh seorang insan yang mempunyai sentuhan seni di kepala otaknya.. bagi aku insan ini mempunyai penelitian dan idea yang agak unik.. insan yang telah mendesignkan sepenuhnya blog aku sehingga tersergam indah di mata aku.. Setinggi2 ucapan terima kasih aku kepada sahabatku ini..

KHAIRUL HAKIM BIN SAIBANI

Blog aku kini akan dihiasai dengan gambar2 yang lebih tinggi kualitinya.. nilainya juga tinggi di pandangan mata aku.. nak kata aku tangkap gambar bagus tu tidaklah.. tapi aku cube yang terbaik untuk mempamerkan  gambar2 yang aku rasakan terbaik untuk tatapan umum.. ^_^ .. tidak dinafikan kualiti gambar yang kita tangkap mempunyai jurang perbezaan  yang sangat ketara apabila menggunakan camera HANDPHONE, COMPACT dan juga DSLR. tak hairanlah kenapa kebanyakkan remaja kini meminati camera DSLR sebagai teman mereka untuk merakamkan gambar..
memang rasa puas hati memakai Camera jenis ini untuk merakamkan gambar.. dan camera jenis COMPACT menjadi pilihan juga pada masa ini.. ini kerana bentuknya dan juga saiznya yang mudah dibawa dan cara pemakainya yang simple to snap the picture..

Foto mohdhanismokhlas

Foto mohdhanismokhlas
Foto mohdhanismokhlas

Gambar ini merupakan gambar yang aku rakam untuk dijadikan tatapan di blog aku.. Salah satu yang aku minat menggunakan camera jenis DSLR adalah ketajaman rakaman gambar yang diambil.. kita dapat melihat jelas gambar yang diambil dan warnanya juga nuteral dan tidak kabur..  

Foto mohdhanismokhlas
Foto mohdhansimokhlas

Nampak macam suatu perkara yang remeh.. tapi kalau tak ada perkara asas sebegini dalam sesuatu penghasilan gambar.. gambar yang dirakam tidak akan mempunyai kualiti yang baik... jadinya gambar yang kita rakam tak gempak beb..

No comments: