Tuesday, January 25, 2011

Pemikiran untuk Pemfokusan

foto hiasan
Malam nie aku tak tau nak bercerita tentang aper.. tapi ader rasa hati nak bubuh dalam blog gak.. pemikiran malam nie rasa nak lontar jauh ke hadapan.. rasa macam nak mulakan pemikiran baru untuk menetapkan azam dan keyakinan dalam menentukan fokus hidup bagi berjalanan yang jauh di hadapan..

nampak macam merepek kot.. coz berkali-kali gak rasa macam nie datang kat kotak pikiran kejap aku.. aku dulunya dikenali dengan watak yang sambil lewa, suka main2, tak ambil berat dalam aper juga yang aku pikirkan atau hadapi.. hidup aku seperti macam main-main..duk keja nak enjoy jer.. tak pena pikir benda lain.. kini umur ku telah hampir mencecah 23 tahun.. the good time too change my mind..
masa untuk berubah dan perubahan yang baik.. asik duk nak main2 bila aku nak serious dan matang.. aku kena jadi matang.. baru aku ada tanggungjawab dalam hidup, family dan kerja aku..

Pada permulaan kali ini aku nak cuba berubah kepada serious.. cuba.. saya mampu melakukannya.. secara berperingkat akan saya ubah diri saya menjadi seorang yang lebih berfikiran matang,terbuka dan cuba mengembangkan idea dalam percakapan dan pergaulan.. ader rasa gak nak bergaul ngan orang2 yang berumur.. mungkin dapat membantu.. let's try..

Kemudian akan ku cuba untuk menampilkan gaya dewasa dalam diri.. luaran dan juga dalaman.. so kena lah aku berhabis duit untuk membeli mag maskulin.. mungkin ianya dapat membantu.. kita try juga.. dan jika anda ada mempunyai cadangan yang baik, boleh menyumbangkan itu kepada saya yang memerlukan.. terima kasih atas sumbangan kalian..
        
  duduk-duduk bukan termenung,
  cuma memikir masa hadapan, 
  kalo ada rasa nak tolong,
  bagi idea, bagi lah cadangan.. 

No comments: